Un nou cercetare atrage atenția asupra faptului că consumul zilnic de un pahar de alcool ridică riscul pentru 10 forme de cancer

Un nou cercetare atrage atenția asupra faptului că consumul zilnic de un pahar de alcool ridică riscul pentru 10 forme de cancer

Un nou research subliniază problemele severe de sănătate legate chiar și de cele mai mici cantități de alcool.

Persoanele care se răsfață ocazional cu un pahar de alcool sunt conștiente că acest obicei nu este neapărat sănătos. La fel ca în cazul tuturor viciilor, moderarea părea să fie cheia. Cu toate acestea, tot mai multe studii sugerează că, în ceea ce privește consumul de alcool, nu există o limită sigură pentru organism.

Studii conduse de o echipă de experți de la Universitatea din Washington (SUA) au examinat legătura dintre alcool și 20 de afecțiuni medicale semnificative.

Concluziile în domeniul oncologiei sunt îngrijorătoare: consumul de alcool sporește riscul pentru toate cele 10 tipuri de cancer studiate, chiar și în cazul a mai puțin de o băutură pe zi.

Investigația a revizuit 843 de cercetări anterioare realizate între 1963 și 2023. Pentru a evalua soliditatea probelor, echipa a acordat note de la 1 la 5 stele fiecărei corelații.

Nu există o limită sigură pentru consum

În timp ce un consum mare a fost legat de riscuri semnificative pentru toate cele 20 de afecțiuni (inclusiv diabet de tip 2, Alzheimer, boli de inimă și infecții respiratorii), asocierea cu cancerul a fost cea mai evidentă, conform ScienceAlert.

„Complexitatea științei care stă la baza consumului de alcool și sănătății este cu adevărat mare”, afirmă economista în sănătate Emmanuela Gakidou de la Universitatea din Washington. „Însă, în cazul cancerului, dovezile sunt extrem de clare și fără ambiguitate: riscul crește la orice nivel de consum.”

Analiza publicată în revista Nature Health arată că chiar și un consum redus, sub un pahar pe zi, crește șansele de a dezvolta cancer de faringe, colorectal, esofagian, mamar, hepatic, pancreatic și de prostată.

Una dintre cele mai puternice corelații observate a fost cea dintre alcool și riscul relativ de apariție a cancerului faringean. De asemenea, alcoolul a fost direct asociat cu pancreatită, ciroză și alte afecțiuni cronice hepatice.

O reconsiderare a politicilor publice

Referitor la boli cardiovasculare, metabolice și neurologice, datele au fost mai nuanțate, primind doar 1 sau 2 stele. În aceste situații, un consum scăzut spre moderat a fost în mod inițial asociat cu un risc puțin mai redus de diabet de tip 2 sau Alzheimer.

Totuși, cercetătorii subliniază că aceste beneficii aparente dispar rapid și se transformă cu ușurință pe măsură ce cantitatea de alcool crește.

Deși studiul are unele limitări (precum faptul că informațiile despre consum au fost raportate de participanți, iar stilul de viață sau fumatul au variat), amploarea cercetării impune o reevaluare a politicilor publice.

Autorii subliniază că nu mai este posibil să se facă recomandări universale. Ghidurile de sănătate ar trebui să fie personalizate în funcție de vârstă și regiune, promovând mesaje mult mai transparente despre riscurile reale ale alcoolului.

Vă mai recomandăm să citiți și:

Vești pozitive pentru cei care doresc să renunțe la alcool! Efectele pot fi reversibile, arată un studiu

<a href="https://www.descopera.ro/