Supradoza de vitamina D e posibilă și tot mai comună, avertizează medicii

Toxicitatea vitaminei D, sau hipervitaminoza D, este o afecțiune cunoscută anterior și severă, care apare atunci când supradoza de vitamina D apare prin utilizarea suplimentelor.

Supradoza de vitamina D este cauzată doar de suplimente, nu de dietă sau de expunerea la soare, deoarece organismul nu poate regla cantitatea de vitamina D care este luată din suplimente.

Într-o nouă lucrare publicată în jurnalul BMJ Case Reports, medicii au subliniat această problemă după ce au tratat un pacient internat pentru aport excesiv de vitamina D. Pacientul, care era un bărbat de vârstă mijlocie, prezenta simptome de vărsături recurente, greață, dureri abdominale, crampe la picioare, zgomot în ureche, gură uscată, sete crescută, diaree și o scădere în greutate de 12,7 kg, conform unui comunicat de presă.

De câte suplimente este nevoie pentru a ajunge la supradoza de vitamina D?

Simptomele au început la aproximativ o lună după ce pacientul a început un regim intens de suplimente de vitamine la sfatul unui terapeut nutrițional și au continuat timp de aproape trei luni.

El luase doze mari din peste 20 de suplimente în fiecare zi: vitamina D 50.000 mg (necesarul zilnic este de 600 mg sau 400 UI), vitamina K2 100 mg (necesarul zilnic 100–300 μg); vitamina C, vitamina B9 (folat) 1.000 mg (necesar zilnic 400 μg); vitamina B2 (riboflavină), vitamina B6, omega-3 2.000 mg de două ori pe zi (necesar zilnic 200–500 mg), plus câteva alte vitamine, minerale, nutrienți și suplimente probiotice.

Deși bărbatul a încetat să mai ia suplimente atunci când au apărut simptomele, acestea nu au dispărut. Rezultatele analizelor de sânge au arătat că avea un nivel extrem de ridicat de calciu și un nivel ușor crescut de magneziu, plus că nivelul său de vitamina D era de 7 ori mai mare decât ceea ce era considerat suficient. Testul a mai arătat că rinichii lui nu funcționau corespunzător, relatează Interesting Engineering.

În timpul celor opt zile petrecute în spital, pacientul a primit fluide intravenoase pentru a-și spăla sistemul și bifosfonați, medicamente care sunt folosite pentru a întări oasele sau pentru a reduce nivelul ridicat de calciu din sânge. Două luni mai târziu, nivelul său de vitamina D era încă anormal de ridicat, chiar dacă nivelul de calciu revenise la normal.

Cum putem obține beneficiile vitaminei D?

Nivelurile recomandate de vitamina D pot fi atinse printr-o dietă echilibrată, expunerea la lumina soarelui și utilizarea suficientă a suplimentelor. Cu toate acestea, utilizarea excesivă a suplimentelor nu face bine organismului uman și poate duce la supradoza de vitamina D.

„La nivel global, există o tendință de creștere a hipervitaminozei D, o afecțiune clinică caracterizată prin niveluri serice crescute de vitamina D3”, femeile, copiii și pacienții cu intervenții chirurgicale sunt cel mai probabil să fie afectați, scriu autorii.

„Având în vedere eliminarea sa lentă (un timp de înjumătățire de aproximativ 2 luni), timp în care toxicitatea se dezvoltă, simptomele pot dura câteva săptămâni”, au adăugat ei.

Simptome date de supradoza de vitamina D

Cauzată în principal de cantitatea excesivă de calciu din sânge, hipervitaminoza D are simptome numeroase și variate, incluzând somnolență, confuzie, apatie, psihoză, depresie, stupoare, comă, anorexie, dureri abdominale, vărsături, constipație, ulcere peptice, pancreatită, tensiune arterială crescută, ritm cardiac anormal și anomalii ale rinichilor cum ar fi insuficiența renală.

Autorii au mai adăugat că sunt raportate și alte simptome asociate, cum ar fi keratopatia (boala inflamatorie a ochiului), rigiditatea articulațiilor (artralgie) și pierderea auzului.

Ar trebui să fim mai atenți la suplimentele alimentare pe care le luăm

Autorii subliniază că acesta este doar un caz și că deși hipervitaminoza D devine din ce în ce mai frecventă, este încă destul de rară. Cu toate acestea, pe de altă parte, terapia complementară câștigă popularitate și este important să creștem gradul de conștientizare cu privire la riscurile asociate cu supradoza de vitamina D sau utilizarea la scară largă a terapiilor complementare, inclusiv a suplimentelor alimentare.

„Acest studiu de caz evidențiază în continuare potențiala toxicitate a suplimentelor care sunt în mare măsură considerate sigure până când sunt luate în cantități nesigure sau în combinații nesigure”, au concluzionat autorii.

Vă recomandăm să citiți și:

Specialiștii au „vindecat” un atac de cord prin regenerarea celulelor musculare

Un ucigaș străvechi devine rapid rezistent la antibiotice, avertizează oamenii de știință

Statul într-un picior timp de 10 secunde îți poate arăta riscul de deces

O nouă procedură pentru tratarea bolilor de ochi? Cercetătorii au dezvoltat un microac demn de filme de groază



Postari asemanatoare :

468 ad

Comments are closed.