Motivul neașteptat pentru care un post TV a cumpărat un tablou al lui Hitler

Postul de televiziune britanic Channel 4 a primit critici dure în legătură cu planurile pentru o nouă emisiune care va permite publicului din studio să decidă dacă un tablou al lui Adolf Hitler va fi distrus sau nu, relatează CNN.

Canalul a cumpărat lucrări ale unor artiști „problematici”, printre care, potrivit presei britanice, Pablo Picasso, pedofilul condamnat Rolf Harris și agresorul sexual Eric Gill.

Comedianul Jimmy Carr, gazda emisiunii, va prezida o dezbatere despre faptul dacă o operă de artă poate fi vreodată separată cu adevărat de creatorul său. La final, publicul va vota dacă Carr ar trebui să distrugă opera.

Opere de artă „incendiate cu un aruncător de flăcări”

Dacă publicul va decide să distrugă tabloul lui Hitler, acesta va fi făcut bucăți, a declarat un purtător de cuvânt al Channel 4 pentru CNN.

Alte opere de artă din emisiune, însă, „ar putea fi incendiate cu un aruncător de flăcări”, a spus purtătorul de cuvânt.

Dar planurile anunțate pentru „Jimmy Carr Destroys Art” – care urmează să fie difuzat pe 24 octombrie – au provocat critici puternice.

The Holocaust Memorial Day Trust a acuzat emisiunea că „face din Hitler un subiect de divertisment ușor”.

„Nu există nimic amuzant în legătură cu Hitler sau cu uciderea a 6 milioane de evrei și cu persecutarea altor milioane”, a declarat Olivia Marks-Woldman, director executiv al trustului, într-o declarație pentru CNN. „Acest lucru este profund nepotrivit și, într-o perioadă în care Holocaustul este din ce în ce mai distorsionat”, a mai spus ea.

Hitler, un subiect de divertisment ușor?

Într-o declarație pentru CNN, Channel 4 a apărat emisiunea, numind-o „o explorare chibzuită și nuanțată a limitelor libertății de exprimare în artă și dacă lucrările unor artiști vrednici de dispreț din punct de vedere moral mai merită să fie văzute”.

Purtătorul de cuvânt al Channel 4 a declarat că emisiunea „vorbește direct despre dezbaterea actuală în jurul culturii de anulare (cancel culture) și se înscrie într-o lungă tradiție a programelor Channel 4″.

Canalul deținut de stat, dar finanțat din fonduri comerciale, a fost fondat în urmă cu 40 de ani pentru a oferi telespectatorilor britanici o alternativă la cele două canale principale, BBC și ITV.

Alegerea lui Carr ca gazdă a fost, de asemenea, controversată. La începutul acestui an, el a fost condamnat pentru că a făcut o glumă despre romii uciși în timpul Holocaustului.



Postari asemanatoare :

468 ad

Comments are closed.