Autoritățile din Letonia au închis ultimul canal de televiziune independent din Rusia

Autoritățile din Letonia au decis să închidă un post rusesc de televiziune din cauza reportajelor despre războiul din Ucraina. Este vorba despre ultimul canal de televiziune independent din Rusia, TV Rain, care se închide după mai puțin de cinci luni de emisie, potrivit BBC.

Canalul, cunoscut sub numele de Dozhd în limba rusă, a fost acuzat că difuzează conținut care susține invazia Rusiei în Ucraina. Postului TV i s-a ordonat să își înceteze emisia pe 8 decembrie.

Reprezentanții TV Rain au calificat acuzațiile drept „nedrepte și absurde” într-o postare pe rețelele de socializare. Totodată, ei au anunțat că se vor supune ordinului, dar postul va continua să emită pe YouTube.

Canalul tv rusesc a fost amendat cu 10.000 de euro

Consiliul Național al Presei Electronice (NEPLP), autoritatea de reglementare a mass-media din Letonia, a explicat că decizia de revocare a fost luată „în legătură cu amenințările la adresa securității naționale și a ordinii publice”.

Canalul a fost blocat în Rusia la începutul lunii martie, la doar câteva zile după ce Moscova a invadat Ucraina.

Mulți angajați au fugit atunci din Rusia, iar ulterior au început să lucreze la reconstrucția postului în străinătate. Este una dintre numeroasele instituții media independente care și-au mutat operațiunile în afara Rusiei sau le-au suspendat de la invazie.

La începutul acestei luni, NEPLP a amendat canalul cu 10.000 de euro pentru că a afișat o hartă în care Crimeea ocupată era prezentată ca făcând parte din teritoriul Rusiei.

O abatere anterioară a dus la avertizarea postului de televiziune rusesc

De asemenea, canalul a fost cenzurat pentru că a numit armata rusă „armata noastră” într-un reportaj despre modul de aprovizionare a recruților. Ca urmare, unul dintre angajați a fost concediat.

Serviciul de securitate de stat (VDD) a investigat incidentul și a anunțat că a avertizat în repetate rânduri cu privire la „diversele riscuri generate de așa-numita presă independentă din Rusia care își relochează activitatea în Letonia”.

VDD a mai spus că riscurile includ posibilele legături ale reprezentanților mass-media cu serviciile de informații din Rusia.



Postari asemanatoare :

468 ad

Comments are closed.